Service
Financiële communicatie
Cijfers vormen de kern van financiële communicatie, maar zij vertellen niet het hele verhaal. Het verplichte jaarverslag kan voor de reputatie of de beurskoers van een bedrijf dezelfde gevolgen hebben als een berichtje van de topvrouw of -man op Twitter.
Niet alleen de investeerders maar ook tal van andere stakeholders volgen de financiële communicatie van een bedrijf op de voet. Als het aandeel beursgenoteerd is, gelden bovendien zeer strenge eisen aan de openbaarmaking van mogelijk koersgevoelige informatie. Daarom geldt financiële communicatie als een vakgebied voor specialisten. Ons kantoor heeft jarenlange ervaring op dit gebied en werkt vaak nauw samen met advocaten en accountants.
De financiële pilaar vormt naast de emotionele pilaar het fundament van iedere organisatie, ook als deze niet gericht is op het maken van winst. Zorgvuldigheid, transparantie en het afleggen van verantwoording zijn kernbegrippen van financiële communicatie en bepalen de reputatie van het bedrijf bij financiële journalisten, analisten en beleggers. Wij ondersteunen bedrijven bij fusies en overnames, bij alle aspecten van financiële verslaglegging en bij contacten met gespecialiseerde journalisten.
Case(s)
Voorbeeldcase
Aandeelhoudersactivisme
HSC wordt gevraagd om ondersteuning te bieden aan een campagne die de standpunten van het hedgefonds bij stakeholders van de onderneming, waaronder media en analisten, onder de aandacht brengt. Met resultaat: uiteindelijk geeft de onderneming (grotendeels) gehoor aan de strategiewijziging zoals voorgesteld door het hedgefonds.