Service
Intelligence
Iedere organisatie doet er goed aan om eerst te luisteren en te begrijpen voordat zij communiceert. Wat vinden, zeggen en schrijven de media, politiek en maatschappij over een organisatie en de onderwerpen die belangrijk zijn voor de reputatie en bedrijfsvoering? De nieuwscyclus is sneller dan ooit.
Om goed te begrijpen en te duiden wat er op allerlei online en offline nieuwsbronnen over een bepaalde organisatie wordt gecommuniceerd is een goed systeem van intelligence dat 24 uur per dag al deze uitingen volgt essentieel. Zonder de inzet van mensen werkt zo'n systeem niet. De interpretatie en duiding van nieuwsfeiten zijn nog steeds mensenwerk. HSC verzorgt het complete traject dat wij intelligence noemen voor organisaties: van het signaleren en melden van uitingen tot de analyse en interpretatie ervan.
Ook wordt ons kantoor regelmatig gevraagd om een public due diligence uit te voeren naar een onderneming die aantrekkelijk lijkt om overgenomen te worden. Op basis van een veelheid aan bronnen brengen wij in kaart welke mogelijke risico's er aan de overname verbonden zijn.
Case(s)
Voorbeeldcase
M&A
HSC scant op dagelijkse basis de Nederlandse media voor een fonds waarmee wij samenwerken. Nieuws over portfoliobedrijven, de concurrenten van deze bedrijven en andere relevante ontwikkelingen in de markten waarin het fonds investeert worden doorgestuurd. De waarde voor dit fonds is dat dit nieuws ook geduid wordt: we plaatsen het in de context van een maatschappelijke discussie of een op handen zijnde wetswijziging. Op basis hiervan kan onze opdrachtgever een geïnformeerd besluit nemen.