De enige uitweg uit een crisis is het herpakken van een actieve rol. Dat kan door leiderschap te tonen, verantwoordelijkheid te nemen, transparantie te realiseren en proactief te communiceren. Met een reactieve, verdedigende strategie kan een organisatie het lang volhouden, maar per definitie niet winnen. Om weer aan de bal te komen is vooral creativiteit onmisbaar. HSC kan als externe partij hierbij een belangrijke rol spelen.
Tijdens een crisis staat een bedrijf onder grote tijdsdruk door de snelle online-verspreiding van nieuws en de rol van de sociale media. Iedereen op het internet is niet alleen meer nieuwsconsument, maar steeds vaker ook nieuwsmaker.
HSC heeft zeer veel ervaring met het ondersteunen van nationale en internationale cliënten tijdens crises met dreigende financiële- of reputatieschade.
Bovendien is HSC lid van de Crisis and Litigation Communicators Alliance (CLCA), een wereldwijd netwerk van toonaangevende en gespecialiseerde PR-adviesbureaus op het gebied van crisismanagement en strategische juridische communicatie. Deze samenwerking is van grote waarde gebleken bij grensoverschrijdende zaken en internationale geschillen.
Ons team is 24/7 beschikbaar op +31 (0)20 68 55 9 55.