Service
Mediarelaties
De journalistiek verkeert wereldwijd al lange tijd in een ernstige crisis. De verdienmodellen van de traditionele media werken niet meer. Steeds minder mensen lezen een krant, laat staan dat ze een abonnement nemen. Televisie is een medium dat bedoeld is om mensen te vermaken. Serieuze journalistieke programma’s op tv zijn een zeldzaamheid.
Voor journalisten betekent dit dat ze met steeds minder mensen, tijd en onderzoeksbudget hun werk moeten doen. Een krantenjournalist werkte vroeger aan één product per dag, tegenwoordig moet de website 24 uur per dag actueel zijn. Voor de relaties die journalisten onderhouden met woordvoerders en adviseurs is het essentieel dat deze gebaseerd zijn op vertrouwen, integriteit en respect. HSC staat dagelijks in contact met vele media. Journalisten kennen ons, vertrouwen op de nieuwsfeiten die we aandragen en weten dat we transparant zijn over onze opdrachtgevers.
Case(s)
Voorbeeldcase
Victory en Icon
Toen het Amsterdamse kantorencomplex Atrium werd verworven door Icon Real Estate (onderdeel van Victory Advisors) werd ons kantoor ingeschakeld om alle mediacontacten in Nederland te onderhouden, en dat doen we nog steeds.
Na een ingrijpende uitbreiding en renovatie werd het complex verkocht. Dit was destijds de grootste single asset deal in ons land. Inmiddels is de investeerder opnieuw actief aan de Amsterdamse Zuidas door de aankoop van het hoofdkantoor van ABN Amro. Dit complex wordt nu duurzaam herontwikkeld zodat het een nieuwe, verantwoorde toekomst tegemoet gaat.
Voorbeeldcase
Plaza en Square Two
Al vele jaren onderhoudt ons kantoor alle perscontacten voor Plaza. Uit de Plaza Group is Square Two voortgekomen, een family office dat de families van Jacco en Edgar Reijtenbagh ondersteunt bij hun vermogensbeheer. Clemens Sassen is perscontact en woordvoeder van Square Two.