Actueel
Praktijkcongres Succesvol Persbeleid 2019
Meer dan ooit liggen organisaties en hun bestuurders onder het vergrootglas. Bij de media maar ook bij burgers en andere stakeholders. Je moet als organisatie duidelijk maken waarvoor je staat…. en verantwoordelijkheid nemen als het onverhoopt misgaat. Maar hoe doe je dat op een goede manier? En vooral ook: hoe communiceer je hierover? Dat is de insteek van het 25e Praktijkcongres Succesvol Persbeleid.
Tijdens het Jaarcongres 2019 kijken we o.m. naar hoe topbestuurders: Jeroen van der Veer (ex-Shell) en Wim van der Meeren (ex-CZ) kleur bekennen in hun media-optredens, hoe je als communicatie-professional je management hierbij succesvol adviseert en hoe je stakeholders kunt betrekken door dilemma’s te delen (‘het nieuwe woordvoeren’). We bespreken hoe je je boodschap beter laat landen in deze tijd van vluchtigheid en ‘peer’ beïnvloeding. Verder is er natuurlijk (Praktijkcongres) volop aandacht voor praktijkervaringen en cases. Kortom: genoeg redenen om op dinsdag 8 oktober aan te schuiven bij dagvoorzitter Rick Nieman.
Charles Huijskens opent het congres: “Charles Huijskens, een van de bekendste crisiscommunicatie-experts van ons land, was er vanaf het eerste moment bij. In zijn gesproken column schetst hij de belangrijkste ontwikkelingen van het vak in de afgelopen 25 jaar en haalt hij de meest spraakmakende cases naar voren. Veel is veranderd, maar bij een crisis blijken de aloude ‘gouden regels’ nog steeds te gelden…”